Selaat Sosiaalisen Vaalikoneen vanhaa versiota. Klikkaa itsesi uuteen vaalikoneeseen.

Sosiaalinen Vaalikone

Sosiaalinen vaalikone Facebookissa

  • luo uusia kysymyksiä
  • talleta vastauksesi
  • kommentoi kysymyksiä
-> Kunnallisvaalit 2012

Suomessa on nykyään naurettavan helppoa saada haltuunsa vetyhappoa eli divetymonoksidia, jonka väärinkäyttö aiheuttaa vuosittain useiden kymmenien ihmisten kuoleman. Pitäisikö lakia tiukentaa vetyhapon saatavuuden ja käytön osalta?
Alue: Koko maa
Pisteet: 47
Tekijä:
Tehty: 25.02.2011
Vastausten jakautuminen vaihtoehdoille:
Kyllä49.3%
47.4%
Ei42.9%
45.6%
Ei mikään annetuista vaihtoehdoista7.9%
7.1%
Ehdokkaiden vastaukset
Facebook käyttäjien vastaukset
Yhteensä 543 vastausta

Facebook käyttäjien ja ehdokkaiden kommentteja

Hah hah hah...todella "näppärä" kysymys...
15.04.2011
lol :)
13.04.2011
Henrik Sandberg (Pir)
Onko tämä nyt ihan asiallinen kysymys?
13.04.2011
Olli Kingelin (Pir)
Jaa että vesi laittomaksi? Taitaa olla elintarvike- ja lääketeollisuuslobbari laatinut kysymyksen.
11.04.2011
Divetymonoksidi=H2O=vesi. Rajoitetaan vedensaantia, jes. Ne jotka vastasivat että tätä tulee rajoittaa, ovat idiootteja jotka joutuivat juuri trollatuksi. Olen pettynyt kaikkiin niihin jotka vastasi tähän myöntävästi.
10.04.2011
Vettä ei todellakaan pidä kieltää, sillä se on meille elintärkeää.
09.04.2011
Janne Paalijärvi (Pir)
Jokainen olkoon itse vastuussa siitä, mitä vartaloonsa työntää :)
09.04.2011
Aina kannattaa googlaa.
08.04.2011
Harry Storbacka (Pir)
Vesipiipuissa kuulemma käyttävät tätä vaarallista ainetta, eli selkeästi huume, joka tulee laillistaa! Kehomme eivät ole valtiolta lainassa, joten jokainen päättäkööt itse miten kehonsa myrkyttää, vaikka sitten yliannostuksella vettä! :D
07.04.2011
divetymonoksidia eli H2O... Joo lähdetään vaan rajoittamaan veden saantia :D LOL
07.04.2011
ihan kiva että älykkyyttäkin koetellaan.
06.04.2011
Hanna Hakko (Vihr.)
Vesi on myös ihmisille elintärkeää, eikä sen kieltäminen ole mahdollista.
04.04.2011
Tiina Parkkinen (KA)
lisäaineista yms. tuotteiden sisältöön liittyvää tietoa voisi muutenkin olla enemmän ja suuremmalla tekstillä ja rehellisesti
04.04.2011
Hah! No more H2O :D
30.03.2011
Riku Merikoski (Vihr.)
Puhtaan divetymonoksidin puute on maailmalla paljon vakavampi ongelma kuin sen ylikäyttö. Tosin Suomessakin aivan liian moni hukkuu siihen vuosittain. Uimaopetusta pitääkin lisätä, ja ympäripäissään ihmisten tulisi pysyä poissa suurilta divetymonoksidin peittämiltä alueilta.
30.03.2011
Vanha vitsi.
29.03.2011
Divetymonoksidin käytön hyödyt ylittävät reilusti sen haitat joten ei haittaa vaikka muutama kymmenen ihmistä vuodessa kuolisi sen kanssa harjoitettuun vääränlaiseen kanssakäymiseen tai vaikka sen liialliseen juomiseen.
29.03.2011
Heh, heh. Vetyhappo = vesi.
27.03.2011
Katja Andrejev (Vihr.)
Divetymonoksidi eli h20 saatavuutta ei todellakaan tulisi lopettaa, vaan sen puhtaimmassa mahdollisessa olomuodossa saanti tulisi saada koko maapallon väestölle. Kansalaisia tulisi myös muistuttaa divetymonoksidin RIITTÄVÄSTÄ käytöstä, joka lienee pahempi ongelma. itse pyrin käyttämään sitä n. 2l päivässä.
26.03.2011
Tarja Tenkula (SDP)
H20 on vettä. Hukkumiskuolemia on kesäaikana aivan liikaa!! Suomessa edelleenkin on uimataidottomia.
25.03.2011
Nina Hirsiaho (Vihr.)
Kyllä. Kaikkea, mitä voidaan käyttää myös vääriin tarkoitusperiin, tulisi paremmin kontrolloida.
25.03.2011
Mikko Särelä (Pir)
Divetymonoksidi tunnetaan toiselta nimeltään vetenä, joka on elämälle välttämätön ainesosa.
24.03.2011
24.03.2011
Simo Lipsanen (M11)
Päinvastoin aineen saatavuutta tulisi lisätä ja valtion tulisi tarjota sitä kansalaisille nykyistäkin puhtaampana jos se on mahdollista :)
23.03.2011
Paavo Heinonen (Vas.)
hehe. No, hankkeista pumpata pohjadivetymonoksidia herkistä ekosysteemeistä, kuten Oulun lähellä sijaitsevasta Viinivaarasta, pitäisi kyllä luopua. Vessamme voimme ihan hyvin huuhdella myös pintadivetymonoksidilla.
23.03.2011
:D Lakia ei tule tiukentaa. Olen itse suurkuluttaja.
23.03.2011
Kimmo Karjalainen (M11)
Ei. Ihmisillä tulee olla vapaus käyttää vetyhappoa. Natriumkloridikin on aika vaarallista. Sen käyttö nostaa verenpainetta ja altistaa sepelvaltimotaudille, aivohalvaukselle, sydämen ja munuaisen vajaatoiminnalle ja osteoporoosille, mutta en ole tiukentamassa senkään saatavuutta.
22.03.2011
Hannu Ikonen (IPU)
Itsensä surmaajille keinovalikoima on muutenkin kattava. Ko. aineella voi tehdä muutakin pahaa.
22.03.2011
Petra Hietalahti (VP)
Heh heh. ;)
22.03.2011
Ritva Toivonen (Kok.)
Selvänä vesille. Sepallukset pidetään kiinni ja pelastusliivit päällä, kun ollaan vesillä. Uimaopetus koulussa pakolliseksi.
21.03.2011
Mika Ebeling (KD)
Siltä vaikuttaa.
21.03.2011
Miikka-Aukusti Heiskanen (SDP)
Mikä idioottikysymys tämä on? Mutta jos jotain tähän vastaan, niin mielestäni pullovesi on luonnonvastaista ja perseestä
21.03.2011
Petteri Alasuutari Aapo (Pir)
Tärkeämpi aihe on mielestäni uuden, vaarallisen bilehuume "Nuthin'" saatavuus ja päätyminen nuorten käyttöön. Vuosittain kuolee monia nuoria muun muassa siihen, että "Nuthin'" on täyttänyt heidän keuhkonsa tai jopa aivonsa, syrjäyttäen hapen tai aivokudoksen ja aiheuttaen täten kuoleman.
21.03.2011
MIKAEL KORKMAN (M11)
Tekemällä teknisiä rajoituksia ei saavuteta lisää turvaa sillä tekotapa vain muuttuu.
21.03.2011
Risto Ikonen (Vihr.)
Kyllä, ehdottomasti! Etenkin Kollajan ja Vuotoksen valjastaminen vesivoiman tuotantoon täytyy estää. Samatenkin on estettävä hanke valjastaa pikku joet ja purot sähköä tuottamaan, varsinkin kun niiden tuotantominimi sattuu juuri siihen aikaan, jolloin sähkönkulutus on huimimillaan. Estäkäämme tammukan elinympäristöjen tuhoaminen!
20.03.2011
Ida-Emilia Kaukonen (M11)
Ovelaa. :D Mutta kyllä tulee tuota vetyhappoa ryypiskeltyä sen verran päivittäin, että en tahdo rajoittaa sen saatavuutta ja käyttöä.
20.03.2011
Pentti Klefström (KD)
Kyseessähän on vesi, elämisen ehto!
20.03.2011
Markku Huhtala (SKP)
Ei aavistustakaan
20.03.2011
Kirsi Torikka (Kesk.)
En tunne lakia. Kaikki mikä edistää ihmisten turvallisuutta on huomionarvoista ja kannatettavaa.
20.03.2011
Toni-Petri Tiilikainen (Pir)
-.- Divetymonoksidi... on vettä. Kompat eivät kuulu vaalikoneisiin, vaikka ehkä saavatkin pari naurua aikaiseksi. Varsinkin kun tämä ei edes luotettavasti mittaa kansanedustajan ymmärrystä kansan silmissä, kun kansalaiset menevät ihan yhtä helposti harhaan tässä.
19.03.2011
Ehkä, mutta tämä voi silti paljastaa tekopyhiä ja ajattelemattomia ehdokkaita ja sellaisia, jotka ovat taipuvaisia tekemään päätöksiä pelkällä perstuntumalla ottamatta asioista selvää. Mielestäni ihan hyödyllinen kysymys.
29.03.2011
Tuomas Korppi (Pir)
Eikö divetymonoksidi ole sama kuin vesi? Onko noi hukkumiskuolemia?
19.03.2011
Jens Gellin (Vihr.)
Laki ei estä ihmistä päättämästä päiviään tai vahingoittamasta itseään - vaihtoehtoisia tapoja on lukematon määrä. Ikävä asia sinänsä ja huoli pitäisi johtaa johonkin rakentavaan niiden ihmisten kanssa, joilla on tämänkaltainen tarve leikkiä elämän ja terveyden kanssa
19.03.2011
Juha Myllykoski (Vas.)
Ei!!! Olen täysin koukussa! En voi elää ilman tätä!
18.03.2011
Ville Laaksonen (M11)
Nyt jälkiviisaana voin todeta että: \"Meninpä klassiseen lukiovitsiin.\"
18.03.2011
Riku Merikoski (Vihr.)
Kysymyksen tekijällä on varmasti ollut hauskaa. Divetymonoksidin haittoihin kuuluu väärinkäytön lisäksi sen kyky syrjäyttää ilmaa, minkä vuoksi se estää hengittämisen, ja aiheuttaa näin useita kuolemia vuosittain viattomille. Toisaalta puhtaan divetymonoksidin puute tappaa vuosittain jokusen miljoona ihmistä, joten saannin rajoittaminen on epäilemättä huonompi vaihtoehto.
18.03.2011
Loistava kysymys!
17.03.2011
Ahto Apajalahti (Pir)
Kuten kaikilla muillakin aineilla, divetymonoksidilla on haittapuolensa. Kokonaisuutena arvioiden voidaan kuitenkin sanoa, että sen hyödyt ylittävät selvästi haitat. ;)
17.03.2011
Itse tapaan vielä yhdistää vetyhappooni erästä toista paljon esillä ollutta ympäristömyrkkyä, jolloin tuloksena saadaan vielä syövyttävämpää divetykarbonaattia. Tarkoitukseen sopivia välineitä myydään lähes jokaisessa isommassa marketissa!
15.03.2011
14.03.2011
Juho Rutila (Pir)
Divetymonoksidi on myös happosateiden pääasiallinen aine. Klassinen kysymys.
14.03.2011
Raoul Plommer (Pir)
Divetymonoksidia sataa taivaalta vastaisuudessakin vaikka eduskunta toisin päättäisikin. Sehän ei tosin ole nykyisiäkään kansanedustajia aikaisemmin estellyt.
14.03.2011
Riikka Slunga-Poutsalo (PS)
Voipii tulla jano jos vettä ei saisi :)
14.03.2011
Bensasta voi tehdä C4 räjähteitä. Nykyään on kaikilla suuri mahdollisuus hyvään ja pahaan. Pitää vain oppia elämään tiedon kanssa joka tuo vastuuta
14.03.2011
Huoh, typerä kompa.
14.03.2011
Vuokko Lahti (PS)
En tunne aihepiiriä riittävän hyvin, mutta jos totta on kysymykessä esitetty "naurettavan helppo saada" , pitäisi kiristää. Se ei kuitenkaan poista ongelmaa, sen kummemmin kuin aselain tiukennuksetkaan. Meillä pitäisi pystyä huolehtimaan ihmisistä, varsinkin heistä, joiden mieli horjuu, sillä tavoin, että kenellekään ei tulisi pakkomiellettä tuhota ihmisiä oman epätoivon vuoksi.
14.03.2011
Henry Vistbacka (Pir)
Tää on aivan ihana.
14.03.2011
Lol, ei, vaikka vesi maksaakin usein nykyäänkin.
14.03.2011
Ilokaasuakin saa naurettavan helposti. Väärinkäyttö ei korreloidu suoraan saatavuuteen. Sen sijaan resurssit kannattaisi kohdistaa väärinkäytön taustalla piilevän henkisen pahoinvoinnin ennältäehkäisyyn.
13.03.2011
Angelica Skywolf (VP)
Minun mielestäni pitää kaikkien myrkyllisten aineiden saanti olla vain sellaisten henkilöiden saatavaia keillä on siihen tarvittava koulutus ja poliisin tai lääninhallituksen lupa!
13.03.2011
Pekka Mustonen (Pir)
Hankalaksihan tuo elämä ilman tuota kemikaalia kävisi...loppuisikin aika pian.
13.03.2011
"lmfao"
13.03.2011
Robert Hernberg (SKP)
Mitäs se Räsänen sitten nauttisi?
13.03.2011
Nico Holmberg (Vihr.)
:D
13.03.2011
Minna Remes-Sievänen (Vihr.)
Mikäli tämä on ongelma, tarvitaan ehdottomasti vähintään lisäohjeistusta.
12.03.2011
Markku J Kekäläinen (SKP)
En tunne asiaa. Yleensä kaikkien terveydelle vaarallisien aineiden käyttöä tulisi valvoa.
12.03.2011
Joonas Mikael Mäkinen (Pir)
Cool story, bro.
12.03.2011
WANHA
11.03.2011
Helena Mannervo (KD)
Sen äärellä pitäisi ehkä kieltää alkoholin käyttö -> kuolemat saattaisi vähentyä.
11.03.2011
Maailmalla on siitä huutava pula monessa paikassa eli maanostolakia tiukennettava, jota vesivarojamme eivät muut ryöstä. Juhannuksena parempi vaan läträtä viinan kanssa, eikä sotkeutua veteen sepalus auki.
11.03.2011
Ville Laaksonen (M11)
Vastuu ihmisen omista toimistaan tulisi olla aina ihmisellä itsellään. Jos on osoitettavissa että divetymonoksidilla on tehty fyysistä vahinkoa toisille ihmisille, niin silloin pitää asiaa pohtia, ja myös pohtia kuinka monen muun samaan käyttötarkoitukseen sopivan kemikaalin saatavuutta pitäisi rajoittaa.
10.03.2011
Visa Kananoja (Kok.)
Mikäli veden tilalle voidaan kehittää turvallisempi vaihtoehto ja kaikki ekosysteemin vesi korvata sillä (; Hauska kysymys, huolestuttavia tosin nuo veden kieltäjien vastausprosentit.
09.03.2011
Jani Korhonen (Pir)
Vetyhappo kieltämättä tappaa Suomessa vuosittain useampia ihmisiä kuin kannabis, mutta liberaalina en silti oikein lämpene kieltopolitiikalle. Molempien edellä mainittujen aineiden kohdalla suosisin ennemminkin valistusta kuin kieltoja.
09.03.2011
Aapo Toivanen (SKP)
Divetymonoksidi, joka arkikielessä tunnetaan paremmin nimellä vesi, on elämälle välttämätöntä ja myös sen puute aiheuttaa kuoleman.
09.03.2011
Mikko Mäkelä (Vihr.)
Heh heh.
08.03.2011
Juuso Aromaa (Vas.)
Suomessa hukkuu paljon jengiä kesäisin, kun kännissä soutelevat. Se on surullista. Liikkukaahan viisaasti vesillä!
08.03.2011
Jussi Airaksinen (Vihr.)
Vakavasti puhuen Suomessa on huomattavan suurta vesiteknologiaosaamista, josta voisi lähteä kehittämään yhtä uusista vientituotteista. Vesihuollon tulee olla yksi merkittävistä kehitysavun kohteista.
08.03.2011
Jussi Airaksinen (Vihr.)
Divetymonoksidin respiratorinen altistus on huomattavan vaarallinen jo pieninä pitoisuuksina, mutta liittyy usein huolellisten toimintaproseduurien laiminlyöntiin. Usein respiratorisesti altistuneiden liialliset pitoisuuden ovat korrelaatiossa etyylialkoholin käyttöturvallisuuden laiminlyönteihin. Myös vetyhapon oraalinen altistus voi liian suurina annoksina johtaa kuolemaan johtavaan hyponatremiaan etenkin alle 6 kuukautta vanhoilla lapsilla ja kestävyysurheilijoilla, mutta esiintymistiheytensä vuoksi uskon turvalliseen käyttöön ohjaamisen olevan vähemmän haitallinen ratkaisu kuin saatuvuuden rajoittaminen.
08.03.2011
Arto Lampila (Pir)
HHeh, varsin huvittava kysymys. Pelottavan moni oli "kyllä" vaihtoehdon valinnut.
07.03.2011
Näppärä peruskoulutesti. DVMO - Tuntematon tappaja jne.
06.03.2011
pwned
06.03.2011
Erja Tennilä (VP)
Ihminen tarvitsee päivittäin noin 1½ - 2 litraa vettä. Ei ole tarvetta vaikeuttaa saatavuutta, mutta käytön osalta olkoot jokainen varovainen, sillä lasiinkin voi hukkua.
05.03.2011
Mainio yleissivistyksen testauskysymys :)
04.03.2011
Juhani Tihveräinen (Kesk.)
En tunne happoa tai sen käyttömahdollisuuksia. Ammattilaiset vastatkoon?
04.03.2011
Satu Koskela (SDP)
kompa :)
04.03.2011
Jiri Keronen (M11)
Nykyinen hallinto on pyrkinyt vaikeuttamaan divetymonoksidin saamista esimerkiksi toimilla, jotka mahdollistavat pohjavesien laajamittaisen yksityistämisen. Puhtaan veden tulee kuitenkin olla tuhansien järvien maassa subjektiivinen oikeus kaikille Suomen kansalaisille.
04.03.2011
Osmo Ukkonen (SDP)
Informaatiota asiasta tulisi lisätä!
03.03.2011
jksdlasjksdsdkd jsdkdsyhuijkudsiooeklsdiuokjdldsisdolkdsjdkldsjkoewiweokmlisdodkjlsdjsdioksdlsdjsduioljklsiu jdskjdkljds dkjdsklsduisdsdjkdsu
03.03.2011
dskjuijsdkhjuihjdshudsysjdkjksdhu hdsjdsfyuidshjdsheuwujewjhewuweijnwyhiudsjdshuysdsdjsdhysdkjnhsdj sdhsdyiudshjdsyudsfhweuhweyuuew dydshdsydgbsdhjgwewuhsdhdjsdhdsjsdhdsyudweuihdshgyddldsdsuio
03.03.2011
ettei tule vesipää..
03.03.2011
Vesi on elämän ehto. Nokkelaa.
03.03.2011
Lauri Pekkarinen (M11)
En nyt ihan suorilta olisi valmis vettä kieltämään.
03.03.2011
Richard Järnefelt (M11)
Mitä on vetyhapon väärinkäyttö, en ole kuullutkaan. Mutta jos kysymyksen tiedot ovat tosia, niin ilmeisesti saatavuutta pitäisi vähentää.
03.03.2011
Urmas Mikkonen (Sen.)
Myrkylliset aineiden saantia on rajoitettava.
02.03.2011
Tommi Brander (Pir)
Veden kieltäminen korjaisi kaikki epäkohdat Suomessa, tosin hinta olisi melko kova.
02.03.2011
Jaakko Koivula (Pir)
Hanoihin tulisi asentaa rajoittimet sitenm että kansalaiset eivät voisi nauttia kerrallaan kuin yhden lasillisen divetymonoksidia.
02.03.2011
Veli Karimies (M11)
Kyseessä on vesi.
02.03.2011
Satu Immonen (Pir)
Aika hauska kysymys. Ja 50% ehdokkaista on vastannut KYLLÄ :D
02.03.2011
Jyri Hämäläinen (Pir)
Tämä ja tuo kofeiinikysymys ovat kyllä loistavia medialukutaitotestejä tai lobbauksenlukutaitotestejä ehdokkaille, mutta vaalikoneissa äänestäjä lankeaa niihin yhtä usein kuin ehdokaskin, eli tarkoitus hieman vesittyy. Harmi ettei kysymyksiä voi näyttää äänestäjille eri muodossa kuin ehdokkaille. :P
02.03.2011
Myöskin mielestäni mittaavat ehdokkaiden asenteita. Poliisivaltion kannattajat lähtevät yleensä ajattelemaan näitä kysymyksiä siltä pohjalta, että jos asia ei ole hyödyllinen, se on kiellettävä.
02.03.2011
Eila Aarnos (Vas.)
Ihmistä tulee suojella myrkyiltä.
02.03.2011
Ida-Emilia Kaukonen (M11)
... :DDD ROFL!!! Tämä oli ehkäpä paras mahdollinen kysymys. Mittaa yleissivistystä, fiksuutta, kriittisyyttä ja sitä, lukeeko kysymyksen.
02.03.2011
ROFLMAO
01.03.2011
Vappu Kopra (SKP)
:D
01.03.2011
Hehheh, aika ankeaa olisi elää vedettä!
01.03.2011
Mari Saario (Vihr.)
Pelastusliivien käytön voisi kyllä säätää pakolliseksi ja laskea veneilyn promillerajoja niin hukkumiskuolemat vähenisivät. Ja poliittisilla päättäjillä tulisi olla perustiedot myös luonnontieteistä ja tekniikasta tai kyky googlata, jos ei ymmärrä kysymystä :D
01.03.2011
Maria Morri (Pir)
On kuvaavaa, miten monet ehdokkaatkin vastaavat tähän suoraan selkärangasta "kyllä" ottamatta edes selvää mistä aineesta on kyse.
01.03.2011
Pekka Raukko (Vihr.)
Divetymonoksidin kutsuminen vetyhapoksi pilasi klassikko vedätyksen.
01.03.2011
Itse asiassa tämä on aika hyvä ja erotteleva kysymys, sillä näköjään tällä hetkellä 46.9% siihen vastanneista ehdokkaista on vastannut \"Kyllä\" ilmeisesti ottamatta selvää, mitä vetyhappo eli divetymonoksidi tarkoittaa. Haluaisimmeko todella sellaisia henkilöitä kansanedustajiksi?
01.03.2011
Timo Koivisto (KD)
Hah hah...
01.03.2011
Satu Simonen (SKP)
En tunne asiaa ensinkään.
01.03.2011
Panu Horsmalahti (Pir)
Aika kulunut juttu..
01.03.2011
Teemu Lahtinen (PS)
Onhan se wallan hirwiä aines, mutta iockaisella on oltaman wapaus sen cäyttöön.
28.02.2011
Mikko Rauhala (Pir)
Olenhan itsekin riippuvainen.
28.02.2011
Jarmo Puskala (Vas.)
Vesi on perusoikeus :)
28.02.2011
Markus Korjonen (Vas.)
Vesi on perustarve. Sen tulee olla kaikkien vapaasti käytettävissä.
27.02.2011
Kyllähän vesi tietysti aiheuttaa monta kuolemaa, ja sen saatavuuden rajoittamiset johtavat monissa maissa mellkoihin, mutta ehkäpä tämä nyt ei ole lainsäädäntöön kuuluva asia.
27.02.2011
Ville Hautakangas (Pir)
Kannatan myös metyylikarbinolin saatavuuden helpottamista.
27.02.2011
Sampo Syreeni (Pir)
Tosin, kuriositeettina, suljetuissa laitoksissa tätäkin kontrollia silloin tällöin harrastetaan. Kyseinen kemikaali kun suurissa määrissä on terapeuttiselta marginaaliltaan perin kapea päihde.
27.02.2011
Vanha vitsi.
27.02.2011
Marjatta Herrala (IPU)
Tässä on kyse vedestä H2O. Ei saa tehdä tehdä näitä kysyyksiä.
27.02.2011
Yrjö Hartikka (KD)
Kemian termit hiukan hakusessa
27.02.2011
Isomaa Mika (Pir)
Hahha :D
27.02.2011
Jos sitä aletaan toisten tappamiseen käyttää niin asiaa voisi pari minuuttia miettiä, mutta kyllä sitä aina myrkkyjä ja tapoja maailmassa on.
27.02.2011
Henrik Nyholm (Vas.)
:D
27.02.2011
27.02.2011
Jari Suominen (Vas.)
Vettä pitää riittää jokaiselle.
27.02.2011
Minna Varis (Kok.)
Väärinkäyttöön saa aina helposti milloin mitäkin, ei kaikkea voi lailla kieltää, valistus voisi olla parempi keino.
27.02.2011
Loistava vastaus! Toki on hienoa, ettei Kokoomus kiellä vettä ja sen käyttöä.
01.03.2011
Dorrit Näsi (Pir)
:,D
26.02.2011
H20
26.02.2011
Matti Eskelinen (Pir)
Tämä kysymys varmasti koskettaa jokaista äänestäjää.
26.02.2011
Kyseisestä aineesta on paljon hyötyäkin eräissä tapauksissa ja se jää usein näiltä kaikenkieltäjiltä taas kerran huomiotta.
26.02.2011
:D
26.02.2011
Olli Heikkilä (Pir)
LOL
26.02.2011
Stacy Siivonen (SKP)
Saatavuus turvattava jatkossakin.
25.02.2011
25.02.2011
Jyri Hämäläinen (Pir)
Klassikkokysymys. Hymähdin huvittuneesti.
25.02.2011
Anne Ruuskanen (SKP)
Esim. niiden poliitikkojen divetymonoksidin saantiin ehdottomasti rajoituksia,jotka ovat ydinvoiman,turpeenpolton ja tehomaatalouden kannattajia...se olisi sellaista seurauspedagogiikkaa:D:D
25.02.2011
Sami Varsell (Vas.)
Vesi vanhin voitehista.
25.02.2011

Puolue tai yritys, mainosta tässä.